Svarīgi zināt pirms ūdens skaitītāju maiņas
Pašvaldības SIA “ŪDEKA” speciālisti bieži saskaras ar klientu jautājumiem par ūdens patēriņa skaitītāju nomaiņas pakalpojumu un to, kas ir ūdens skaitītāju verifikācija. Lai veicinātu izpratni, uzņēmums vēlas izskaidrot šī pakalpojuma būtību.
Lai nodrošinātu precīzu patērētā ūdens uzskaiti, mājokļos ir jābūt darba kārtībā esošiem un verificētiem ūdens patēriņa skaitītājiem. Komercskaitītāji jeb uz ēkas ievada uzstādītie skaitītāji, kas uzskaita ēkas ūdens patēriņus, ir pašvaldības SIA “ŪDEKA” pārziņā un uzņēmums rūpējas par to verifikācijas termiņu ievērošanu un savlaicīgu mērierīču nomaiņu. Izņēmumi ir gadījumi, ja ēkā (piemēram, privātmājā) uzstādīts papildu skaitītājs, piemēram, dārza laistīšanai, tad šo patēriņa skaitītāju verifikācijas termiņu ievērošana un nomaiņa gan ir mājas īpašnieka atbildība. Savukārt daudzdzīvokļu māju iedzīvotājiem, tuvojoties dzīvokļos esošo skaitītāju verifikācijas termiņam, ir jāizdara izvēle gan par skaitītāju nomaiņas pakalpojuma sniedzēju, gan par to, kādus skaitītājus turpmāk izmantot - jaunus vai jau lietotus verificētus skaitītājus. Saskaņā ar normatīvajiem aktiem, mehānisko ūdens patēriņa skaitītāju verifikācija ir jāveic reizi četros gados, bet ilgāks verifikācijas termiņš pieļaujams, ja tā lēmusi mājas kopība. Informācija par ūdens patēriņa skaitītāju verificēšanas datumu ir pieejama gan ikmēneša rēķinā, gan Klientu portālā www.klientiem.udeka.lv, gan arī verifikācijas aktā, bet, tuvojoties verifikācijas termiņam, klientiem tiek nosūtīta arī atgādinājuma vēstule par to. Ventspilī ūdens patēriņa skaitītāju uzstādīšanas un nomaiņas pakalpojumus piedāvā gan PSIA “ŪDEKA”, gan vairāki citi komersanti.
Kas ir skaitītāju verifikācija un kas ir skaitītāju nomaiņas pakalpojums?
PSIA “ŪDEKA” speciālisti bieži saskaras ar klientu izbrīnu par to, ka ūdens skaitītājus nevar pārbaudīt uz vietas dzīvoklī un ka ir nepieciešama to noņemšana un nomaiņa pret citu mērierīci. Lai nerastos pārpratumi, ir svarīgi izprast atšķirību starp “skaitītāju verifikāciju” un “skaitītāju nomaiņas pakalpojumu”. Skaitītāju verifikācija ir process, kurā pārbauda un apstiprina, vai skaitītājs atbilst noteiktajām prasībām. Šādas pārbaudes veic tikai īpaši akreditētas laboratorijas. Savukārt skaitītāju nomaiņa nozīmē esošā skaitītāja nomaiņu pret jaunu vai verificētu skaitītāju. PSIA “ŪDEKA” piedāvā tieši šo pakalpojumu, nomainot skaitītājus, kuru verifikācijas termiņš beigsies, pret jauniem vai lietotiem verificētiem skaitītājiem, atbilstoši klienta vēlmēm. Pēc skaitītāja noņemšanas ūdenssaimniecības uzņēmums nosūta lietotos skaitītājus laboratorijai pārbaudei. Ja ierīce ir derīga lietošanai, to apliecina ar verifikācijas uzlīmi, un skaitītājus var atkārtoti izmantot citā adresē.
Izvēle starp jaunu vai verificētu skaitītāju ir atkarīga no klienta vēlmēm un finansiālām iespējām
Piesakoties skaitītāju nomaiņas pakalpojumam PSIA “ŪDEKA”, klients var izvēlēties, kādu skaitītāju turpmāk izmantot - jaunu vai verificētu lietotu skaitītāju. Jauni skaitītāji ir vizuāli pievilcīgāki un līdz ar to vieglāk nolasāmi. Savukārt lietoti skaitītāji var būt ar dažādām lietošanas pazīmēm, jo tie iepriekš jau ir izmantoti ūdens uzskaitei, tomēr šāds risinājums ir lētāks. Ar skaitītāju nomaiņas un citiem pašvaldības SIA “ŪDEKA” piedāvāto pakalpojumu izcenojumu iespējams iepazīties mājaslapā www.udeka.lv.
Kā pieteikties skaitītāju nomaiņai?
PSIA “ŪDEKA” aicina rūpīgi sekot līdzi ūdens skaitītāju verifikācijas termiņiem un nepieciešamības gadījumā savlaicīgi pieteikt skaitītāju nomaiņu! Pakalpojumu var pieteikt, zvanot pa tālruni 636 07285 vai rakstot uz e-pastu udensmeritaji.udeka@ventspils.lv. Izvēloties citu pakalpojumu sniedzēju, pēc skaitītāju uzstādīšanas nepieciešams iesniegt ūdenssaimniecības uzņēmumam ūdens patēriņa skaitītāju nomaiņas aktu.