Svarīgi ieplānot ūdens patēriņu ziņošanu arī vasarā

Pašvaldības SIA “ŪDEKA” aicina klientus arī vasarā, baudot atvaļinājumus, atcerēties un ieplānot ūdens patēriņu ziņošanu.

Uzņēmums atgādina, ka situācijās, kad ūdens patēriņa rādījumi netiek iesniegti, klientam tiek aprēķināts vidējais ūdens patēriņš –  daudzdzīvokļu māju klientiem, ņemot vērā pēdējos trīs mēnešus, bet pārējiem klientiem, ņemot vērā patēriņus divpadsmit mēnešu periodā. Rēķins tiek izrakstīts atbilstoši aprēķinātajam apjomam. Jāņem vērā, ka šāda kārtība piemērojama ne ilgāk kā trīs mēnešus pēc kārtas.  Tomēr vidējais patēriņš bieži nesakrīt ar faktisko ūdens patēriņu, īpaši, ja mājsaimniecībā mainās ikmēneša ūdens lietošanas paradumi, kā arī patērētāju skaits. Konkrētajā mēnesī faktiski neuzrādītie patēriņi var būtiski ietekmēt ūdens patēriņa starpības daudzdzīvokļu mājā. Tādēļ, ja atvaļinājuma un prombūtnes laiks sakrīt ar ūdens patēriņa rādījumu ziņošanas periodu, tad klienti aicināti savlaicīgi ieplānot to, kā tiks iesniegti faktiskie skaitītāju rādījumi. Ja rādījumu ziņošanai tiek izmantots Klientu portāls, tad situācija nesagādās nekādas problēmas, jo atliek vien pirms došanās atvaļinājumā piefiksēt ūdens patēriņa skaitītāja rādījumus un deklarēt tos portālā no 25. līdz 28.datumam jebkurā sev ērtā laikā. Lai kļūtu par Klientu portāla lietotāju, jādodas uz www.klientiem.udeka.lv, jānospiež poga “reģistrēties” un jāseko norādēm. Turklāt portāla lietotāji katra mēneša 25. datumā var saņemt atgādinājuma e-pastu par skaitītāju rādījumu nodošanu.

Ilgstoša prombūtne

Ja tiek plānota ilgstoša prombūtne, tad iespējams iesniegt ūdenssaimniecības uzņēmumam rakstisku iesniegumu par plānoto prombūtni. Izmantojot šo risinājumu, nebūs jāuztraucas par ikmēneša skaitītāju rādījumu ziņošanu prombūtnes laikā. Tāpat iespējams pieteikt ūdens padeves atslēgšanu un pēcāk pieslēgšanu, tiesa, šajā gadījumā jāņem vērā, ka tas ir maksas pakalpojums. Iesnieguma veidlapas pakalpojumu pieteikšanai pieejamas mājaslapā www.udeka.lvsadaļā “Veidlapas”.

Neskaidrību gadījumā, aicinām sazināties ar pašvaldības SIA “ŪDEKA”  Klientu daļas speciālistiem, zvanot uz tālruni 636 63010 vai ar e-pasta starpniecību – abon.udeka@ventspils.lv.